PROGRAM MJERA POJAČANE SIGURNOSTI

DJEČJI VRTIĆ

PROLJEĆE

KLOŠTAR IVANIĆ

PROGRAM MJERA POVEĆANE

SIGURNOSTI

U DJEČJEM VRTIĆU PROLJEĆE

KLOŠTAR IVANIĆ

U Kloštar Ivaniću, travanj 2015. g.

Katarina Geršak, ravnateljica

Zoran Buhač, pedagog

Odgajatelji dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić

 

 



 

 

 

 

 

Negativni utjecaji suvremenog svijeta na kvalitetu života, rast, razvoj, odgoj i

obrazovanjedjece prepoznatIjvi su u njegovom fizičkom okruženju, ali nerijetko i u odnosu odraslih prema njernu.

Organizirana skrb, odgoj i obrazovanje djece u vrtiću pruža priliku za stvaranje poticajnog fizičkog i

psihosocijalnog okružja koje je temelj zdravog razvoja djeteta.

 

Program mjera povećane sigurnosti Dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić je zaštitno-preventivni program koji treba osigurati te uvjete.

 

Osnovna poIazišta Programa su:

 

 

CILJ:

 

• identifikacija potencijalno rizičnih situacija i čimbenika za zdravlje i sigurnost djeteta

• prevencija i otklanjanje potencijalno rizičnih situacija i ometajucih čimbenika

• determiniranje optimalnih standarda za povećanje fizičke i psihosocijalne sigurnosti djeteta u Vrtiću

• primjena odgojnih postupaka i aktivnosti koji jačaju i podržavaju dječje intrinzične potencijale za samozaštitu i samoočuvanje

• jačanje kompetencijaa djeteta, osobito jačanje socijalne kompetencije za bolje

razumijevanje i suočavanje s potencijalno opasnim Iiugrožavajućim situacijama

 

MOGUĆI IZVORI OPASNOSTI I RIZIČNIH SITUACIJA U DV PROLJEĆE

 

Rizični čimbenici u Vrtiću

 

 

Rizični čimbenici u okruženju

 

 

MJERE ZAŠTITE

 

Najvažniji čimbenik uspješnosti odgoja djeteta u vrtiću je, uz osobnost odgajatelja

Cjelokupno ozračje okruženja u kojem dijete boravi. Ozračje čine, u prvom redu

odnosi medu sudionicima: zaposlenicima, djeci, roditeljima, te poticajnost prostora u

kojem djeca provode najviše vremena.

Za uspješan rad vrtića jednako su važni i skladni suradnički odnosi s drugim sudionicima u zaštiti i odgoju djece: zdravstvene ustanove, škole, kulturne ustanove i dr.

Na obje razine, nužno je dogovoriti i poštivati pravila ponašanja, medu kojima

su ona koja štite dijete najvažnija.

 

Fizičke mjere zaštite

 

Organizacijske mjere

 

Zdravstveno-higijenske mjere

 

 

Sigurnost ozračja

 

kod opremača čiji artikli zadovoljavaju sigurnosne i zdravstvene uvjete

higijenskim zahtjevima (oprati, ukloniti moguće opasne dijelove)

i objasniti djeci njegovu svrhu i način korištenja

govor čiste komunikacije

svoje potrebe i ostvarivati svoja prava

razini Vrtića

 

Odgojno-obrazovni rad

 

Uvjet uspješnog odgojno-obrazovnog rada je okruženje u kojem se dijete osjeća sigurno, prihvaćeno, dobrodošlo, gdje nailazi na razumijevanje, prijateljstvo,

solidarnost — gdje se poštuje njegova osobnost. Dijete treba imati mogućnost da i samo sudjeluje u stvaranju tog okruženja, da ima mogućnost izbora: aktivnosti, suigrača,vremena igre — u skladu s njegovim željama i potrebama.

 

 

Mogući izvori opasnosti u neposrednoj okolini djeteta su brojni:

prilaz vrtiću, parkiralište, betonske površine, živice, penjalice, tobogani, ljuljačke, stepenice, prozori, vrata, kupaonica, električni uređaji i aparati, sredstva za čišćenje, oštri predmeti (škare, igle, nož, staklo), sitni predmeti (kuglice,dugmad, sjemenke, kotačići), bomboni, žvakaće gume, potrgane igračke, vrpce, trake, konopci, sakupljeni neoblikovani materijal (opasnosti od štetnih tvari, zaraze), domaće životinje i kućni ljubimci, prometna sredstva, nepoznate osobe.

Dijete treba naučiti prepoznati, primjereno koristiti većinu, odn. izbjegavati neke od njih.

 

Osobito je važno stvoriti takve podržavajuće odnose u kojima dijete može učiti

činjenjem i svoje vještine očuvanja osobne sigurnosti i  zdravlja:

 

granice koje odrasli postavljaju

na prikladan nadin, poštujući dogovorena pravila

vršnjacima

neugodnim

 

 

Učenje vještina odgovornog ponašanja odvija se u svakodnevnim životnim

situacijama, uz spontane poticaje, u različitim igrama i aktivnostima, tijekom odvijanja

dnevnih rutina.

Bitno je pri tome promptno reagirati na ponašanje djeteta koje bi moglo ugroziti njegovu osobnu sigurnost i zdravlje, sigurnost i zdravlje druge djece ili odraslih, kao i u slučaju uništavanja imovine. Nakon što zaustavimo dijete u takvoj radnji iii nakani, treba odmah na konkretnom primjeru uočiti s djecom odgovorno

ponašanje tj. naći konstruktivan način rješenja problema.

Sustavno planirani odgojno-obrazovni rad na razvojnim zadaćama osnažuje djecu i skupinu i u odgovornom ponašanju i čuvanju vlastite sigurnosti i sigurnosti ostalih.

 

Osobito su prikladni za to projekti u vezi tema kao što su:

 

 

 

Rad s roditeljima

 

 

Edukacija odgajatelja

 

 

 

PODSJETNICI ZA POSTUPKE I METODE DJELOVANJA

Važne pripreme odgojitelja za provođenje mjera povećane sigurnosti djece

 

unos podataka o djetetu i obitelji u imenik — odmah po prijemu djeteta

upozoriti roditelje na prvom roditeljskom sastanku da su dužni prijaviti odgajatelju

sve promjene važne za sigurnost djeteta

tražiti na uvid dokument koji regulira posebne mjere u vezi sigurnosti djeteta i

evidentirati status djeteta u njegovoj dokumentaciji

početkom svake pedagoške godine evidentirati moguće promjene adresa i telefonskih brojeva roditelja, odn. osoba koje su ovlaštene preuzeti dijete

upoznati mogućeg novog grupnog odgajatelja s posebnostima neke djece u vezi

njihove sigurnosti

ažurirati svoje osobne telefonske brojeve kod članova stručnog time vrtića

na grupnim roditeljskim sastancima upoznati roditelje s pravilima postupanja

roditelja i odgojite/ja (uvid roditelja u Pravila)

 

VAŽNI TELEFONSKI BROJEVI ZA SLUOAJEVE KRIZNIH SITUACIJA

 

RAVNATELJICA

099 807 71 49

 

POLICIJSKA POSTAJA IVANIĆ-GRAD

01 4750 060

 

POLICIJA

192

 

ZURNI POZIV ZA HITNA STANJA

112

 

HITNA POMOĆ

194

 

HITNA POMOĆ IVANIĆ-GRAD

01 2882 987

01 2882 906

 

VATROGASCI

193

 

PRAVILA POSTUPANJA 1

PRIMOPREDAJA DJETETA

grupnim sastancima) stručni suradnici i odgojitelji su dužni naglasiti da se roditelj tom prigodom mora javiti odgojiteljici

 

PRAVILA POSTUPANJA 2

NADZOR KRETANJA OSOBA U VRTIĆU

 

PRAVILA POSTUPANJA 3

DNEVNI ODMOR DJECE U VRTICU

 

 

BUDNA DJECA

 

 

SPAVANJE

 

 

PRAVILA POSTUPANJA 4

 

IZLASCI

 

 

JASLICE

 

 

 

 

VRTIĆKE ODGOJNE SKUPINE

 

 

 

PRAVILA POSTUPANJA 5

IZLETI

 

 

POTREBNE PRIPREME

 

  1. Koriste se isključivo usluge za to registriranih agencija, s kojima vrtić sklapa ugovor o uslugama
  2. Dogovor s roditeljima na početku godine: koliko i kakvih izleta žele i posebno žele li oni sudjelovati
  3. Na izlet se upućuje optimalno 1 autobus, najviše 2
  4. Izraditi strukturiran pismeni plan (cilj, što će se raditi, što će se vidjeti, posjetiti)
  5. Pismeni plan izleta predočiti pedagogu
  6. U pratnji djece obavezno ide jedan stručni suradnik
  7. I u slučaju da agencija angažira animatora, odgojitelji i stručni suradnik u pratnji su odgovorni za sigurnost djece i dužni su modificirati program izleta prema psihofizičkim mogućnostima djece, u interesu njihove sigurnosti
  8. Popuniti popis djece s potpisom roditelja i ovjeriti kod ravnatelja

 

IZLETI DJECE! RODITELJA

 

 

 

 

SPECIFIčNE PRIPREME ZA IZLETE DJECE I RODITELJA:

 

  1. roditeljima predočiti njihovu ulogu i dogovoriti zaduženja, kao i pravila za djecu i sudionike: odgojitelj odgovara za program, roditelji pomažu i sudjeluju
  2. izleti s roditeljima se mogu organizirati isključivo subotom iii nedjeljom
  3. sve ostale obavezne pripreme (1-8) koje vrijede za izlete općenito

 

U vezi svih izlazaka, izleta, zdravstvenih programa pedagog treba:

 

 

 

PRAVILA POSTUPANJA 6

 

ZAMJENE

 

RODITELJI

 

 

ODGAJATELJI

 

 

DJECA

 

i upoznavanje (igre za poticanje dobre grupne atmosfere)

 

PRAVILA POSTUPANJA 6

 

DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU U ODGOJNOJ SKUPINI

 

odgovornosti i strahove kao i druga djeca

interesu njegove sigurnosti i uspješne integracije u kolektiv

 

PRIJEM DJETETA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU

 

Priprema odgojitelja

 

 

Priprema roditelja djece u skupini

 

upoznavanje roditelja s karakteristikama teškoće djeteta i načinom rada u skupini s integracijom

 

Priprema djece u skupini

 

poticanje na prihvaćanje, upoznavanje sa specifičnostima teškoća u razvoju

 

Priprema materijalnog konteksta

 

 

Dolazak djeteta u skupinu

 

PRAVILA POSTUPANJA 7

 

SUMNJA NA ZLOSTAVLJANJE

 

 

 

zaštitu osoba izloženih zlostavljanju

 

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 1

NESTANAK DJETETA

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 2

OZLJEDE DJETETA

LAKE OZLJEDE (manji udarci, ogrebotine, ugrizi)

 

 

TEŽE OZLJEDE (duboke rezne rane, kontuzije, lomovi)

 

 

JAKO TEŠKA OZLJEDA (gubitak svijesti, strano tijelo u dišnim putovima, pad s visine, jača krvarenja)

 

 

S medijima kontaktira isključivo ravnatelj, odn. u posebnim okolnostima stručni suradnik.

 

 

SLIJEDEĆI DAN

 

SUSTAVNA PRORADA KRIZNE SITUACIJE

 

 

KONTAKTI S RODITELJIMA DJETETA

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 3

RODITELJ NIJE DOŠAO PO DIJETE

 








IZRIČETE JA PORUKU

 

„Nadam se da nema većih problema, pričekat ću dok ne dođete!“




DOGOVARANJE

 

U dogovoru s roditeljem zovete Vi ili on osobu koja je opunomoćena službenom izjavom da podigne dijete iz vrtića.


 

 

 

 

 

 

 
















ODGAJATELJ

 

Upisuje događaj i zapažanja u dnevnik.

ODGAJATELJ I DRUGI SUDIONICI

 

Upisuje događaj i zapažanja u svoj dnevnik.

Po eventualnom zahtjevu nadležne ustanove upućuje joj očitovanje o događaju uz poštivanje zaštite podataka o djetetu i obitelji od nenadležnih osoba


SUSTAVNA PRORADA KRIZNE SITUACIJE

 

Za sve sudionike uključene u događaj.

 

 

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 4

 

SUKOB S RODITELJIMA I SUKOBI MEDU RODITELJIMA

RODITELJ IZRAŽAVA NEGODOVANJE ILI PRIGOVOR ODGAJTELJU

 

ŠTO TREBA ČINITI

 

 

 

ŠTO SE NE SMIJE ČINITI

 

 

RODITELJI U SUKOBU

 

STO TREBA ČINITI

 

 

 

ŠTO NE SMIJE ČINITI

 

 

 

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 5

RODITELJ KOJI JE DOŠAO PO DIJETE UGROŽAVA NJEGOVU SIGURNOST

 

RODITELJ ILI OSOBA KOJA JE DOSLA PO NE MOŽE TO POUZDANO OBAVITI

 

 

DOLAZI DRUGI RODITELJ ILI OSOBA

 

 

RODITELJ IZAZIVA INCIDENT

 

 

RAVNATELJ NE MOŽE DOCI

 

 

SLIJEDEĆI DAN

 

ODGOJITELJ

 

SUSTAVNA PRORADA KRIZNE SITUACIJE

 

 

PROTOKOLI POSTUPANJA U KRIZNIM SITUACIJAMA 6

NESTANAK STVARI

 


















STVAR JE NESTALA

 

Tražimo u sobi, garderobi, kupaonici


Iskazujemo zadovoljstvo što je stvar pronađena i koristimo situaciju za pouku djeci (a i odraslima).

Komentiramo s djecom samo on što je njima korisno čuti.

Ako je nestanak stvari povezan s njihovim ponašanjem, podsjećamo ih na pravila u skupini.











Obavijestiti zaposlene u objektu i prikupiti informacije.








Zahvaliti svima koji su sudjelovali u potrazi sa stvari.








Obavijestiti voditelja.

Voditelj kontaktira druge zaposlene i prikuplja dodatne informacije.

 

Obavijestiti stručni tim i ravnatelja.

 

Odgajatelj sastavlja kratko, jezgrovito izvješće o događaju i predaje ga ravnatelju.

 

Odgajatelj obavještava roditelje o događaju i pritom daje do znanja kako razumije da je to gubitak za dijete i roditelje.

Odgajatelj prenosi roditeljima kako se dijete ponašalo prema gubitku stvari.

Odgajatelj govori roditeljima što je sve poduzeto i da je o događaju obaviješten i ravnatelj.

Odgajatelj upućuje roditelje da se za daljnje informacije obrate ravnatelju.


Odgajatelj:

 

Ne poduzima privatnu potragu ili istragu.

 

Ne komentira s drugim roditeljima.

 

Na nadoknađuje sam štetu.